söndag 4 april 2010

Kräks i kalsongerna.

Hampus skrek till när han sprang in på toaletten igår. Jag går dit och möter en ledsen Hampus som säger att hans rumpa har kräkts i kalsongerna. Stackarn hade diarré :( Vi tog helt enkelt och kastade dessa kalsonger. Jag fascineras över barns sätt att beskriva saker som de inte vet ordet för. Det upprepades en gång till för honom lite senare på dagen. Jag hoppas att han inte har åkt på någon magsjuka. Tyvärr så vet jag att det härjar på hans förskola så jag hoppas verkligen att det inte det, men det finns nog en möjlighet att det skulle vara det. :(

Dagens uttryck: Det blir ju så klart "rumpan har kräkts"

Dagens lärdom: Gör aldrig något så att en 1-åring kan se som du INTE vill att han ska göra.
Stod och målade lite på ränderna i lekrummet igår och då gick Filip och hämtade en penna och började rita på väggen. *suck* mitt eget fel då han ville göra som jag gjorde ;)

Kramiz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar